vrijdag, augustus 01, 2003

ziek, Ziek, ZIEK...

Het is warm. Het wordt nog warmer. Teletekst beloofd 31 graden op woensdag en Piet Paulusma (niet dat ik wilde kijken maar ik zapte toevallig langs...) droomt van de eerste hittegolf van het Millennium. En ik ben Ziek.

Niet dat ik normaal gesproken energie heb om wat te doen maar om de een of andere manier schijnt mijn toch al marginale hoeveelheid energie zodra het kwik boven de 22 graden komt helemaal tot beneden de kruipruimte te zakken. En ik wil zo graag. Ik wil poolen, ik wil uit, ik wil Tv kijken, lezen, of zelfs zoiets stoms doen als boodschappen doen. En ik kan het niet. als ik besluit dat ik misschien toch nieuwe thee wil en opsta en de jungle van mijn huiskamer doorstruin naar de keuken dan moet ik halverwege op een stoel gaan zitten om niet om te vallen.

En natuurlijk heeft mijn lieve jonge katje dan net di­e stoel uitgezocht om op te gaan liggen snorren. Ik vraag me af hoeveel verschillende kleuren sterretjes een mens kan zien. Tot dusver heb ik er al 9.


Positief iets: ik hoef niets. ik heb vakantie en mag dus op de bank hangen. En de TV in de slaapkamer werkt. En heeft afstandsbediening. Zodat ik nog minder hoef te doen.

Maar ik wi­l zo graag...