woensdag, oktober 15, 2003

Vervreemding.

Zojuist heb ik gekeken naar 'De grootste leugens van Nederland', gisteren uitgezonden door SBS en door mij opgenomen. Ergens halverwege zat ik. Ik ben zowaar wel tevreden over hoe SBS me in beeld heeft gebracht. Er zat een psycholoog in en een leuk muziekje erachter. Mijn haar zat niet stom en ik stotterde nauwelijks. Ze hebben de juiste dingen eruit geknipt en me geen stomme dingen laten zeggen of dingen aan elkaar geplakt op rare manieren. Ik heb geprobeerd duidelijk uit te leggen wat pathologisch liegen inhoud en volgens mij is de boodschap wel overgekomen.

Er is maar een ding. Waarom praat ik zo raar? Ik klinkt helemaal niet als mezelf. En ik zie er op TV ook heel anders uit als in de spiegel. Zou dat bij iedereen zo zijn of ben ik nu van mezelf vervreemd?