maandag, november 24, 2003

Rare angst.

Ik ben bang voor buizen. Niet van die kleine lieve buisjes, maar voor grote verwarmings en isolatie buizen. Ik ben ook bang voor machines. Meestal hebben die allerhande buizen aan zich vast zitten en daarbij maken ze herrie. Mijn vader werkte vroeger in een ziekenhuis en dat ziekenhuis had een machinekamer. Met mooie koperen en zilveren ketels (RVS weet ik nu) en dito buizen. En een glazen raam zodat je dat alles kunt zien vanaf de gang. Heel mooi. Om naar te kijken.

Vannacht was ik op een boerderij. En om de een of andere reden was ik de uitverkorene om allerlei machines te bedienen. Eentje om te zorgen dat het water niet te hoog stond (splush, slpush, slurp, hnnggg), eentje om het voer voor de beesten te vermalen (hnnggg, hnnggg, kruntsj, kruntsj, kaboem) en eentje om (ik snap het zelf ook niet) modder te maken waarin het kalf kon rollen. Alles maakte herrie, alles was groot, alles bewoog op de meest onverwachte momenten, alles was ENG.

Toen ik wakker werd was ik doodsbang voor de Bedrijfs Veiligheids Cursus die ik zometeen mag gaan doen. En ik weet zeker dat EHBO niets met machines te maken heeft.