dinsdag, december 23, 2003

Flexibel my ass.

Ik ga verhuizen. Dat wist u. Nu moet ik om te kunnen verhuizen een nieuw paspoort hebben. De oude was verlopen en had bovendien mijn oude achternaam er nog op. Zonder nieuw paspoort mag ik geen huurcontract tekenen. Allemaal heel logisch.

Vanmiddag komt mijn woningbouw bij mij een controle doen. Om te kijken hoe het huis eraan toe is, of ik geen muren heb uitgebroken en meer van dat al. Dat moeten ze ook doen bij D., degene met wie ik van huis ga ruilen. Maar om de een of andere reden wil de woningbouw in Delft dat niet doen zonder mijn nieuwe paspoort. Bellen en om uitleg vragen leert mij dat ik geen huurcontract mag tekenen zonder paspoort, maar dat wist ik al. Of er ook regeltjes waren omtrent de controle, dat kon mevrouw telefoniste me niet vertellen. Toen ik vroeg waarom ze dan niet gewoon een afspraak konden maken met mevrouw D. werd mij op heel verveelde toon verteld dat 'regels nu eenmaal regels zijn'.

Ik haat burocratie.