zondag, december 14, 2003

Weekendplanning.

Het nut van een planning maken ligt niet in het strikt volgen ervan, maar in het kunnen afwijken. Flexibel zijn zonder stress, doordacht impulsief zijn.

Mijn planning van het weekend zag er ongeveer zo uit:
Vrijdag
09.30 - 12.15 uur: Therapie.
12.15 - 21.00 uur: Werken in de winkel bij V.
21.00 - 05.30 uur: Werken in de vereniging.
06.30 - ?? : Slapen.
Zaterdag
?? - 17.00 uur: Werken in de winkel bij V.
17.00 - 18.30 uur: Ergens eten.
19.30 - 00.00 uur: Live roleplay in Leiden.
01.00 - ?? : Slapen.
Zondag
?? - 21.00 uur: Lekker aanrommelen met vriendje in huis, kerstboom opzetten, knuffelen.

Zoiezo eigenlijk geen handige planning, te vol, te druk, met te weinig slaap. Wel een leuke vrijdag, maar een vermoeiende vrijdag. En dan, na weinig slaap, met de auto naar vrienden voor een rollenspel, wat wel leuk is, maar ook erg veel concentratie vraagt, dat doen alsof.

En toen was daar: de garderobe stang. Die, zeer brutaal en onverwacht, in contact kwam met mijn hoofd toen ik een sjaal van de grond viste. Na een uur heel stil zitten waren de sterretjes weg en kon ik met de auto naar huis. In bed met hoofdpijn, wel een uur eerder dan gepland, en het slapen lukt zowaar. Ergens daar ging het totaal mis. Vriendje staat op, meldt dat roleplay word afgelast. De diesel in Mick is op en vriendje heeft de andere auto mee en het geld. Ik blijk na veel heen en weer bellen toch het geld te hebben. Aangekomen in Delft is het hondeweer en komt er de hele dag maar een betalende bezoeker in de winkel. Thuis wil hij actiefilm en ik video. Als het slaaptijd is wil hij uit en ik slapen. Als ik om drie uur me begin te realiseren dat hij zijn 'even weg' waarschijnlijk heeft uitgebreid tot een iets langer bezoek ga ik naar bed. Nu is het half tien en heb ik vijf uur geslapen en komt er waarschijnlijk helemaal niets meer van die kerstboom. Maar ja, wie hoeft er nu een kerstboom in huis...