zondag, december 07, 2003

Schoonouders.

Ik ben geen kleuter meer. Ik kan voor mezelf zorgen. Ik weet hoe dat moet. Ik kan koken, schoonmaken (voor zover mijn lijf dat toelaat) en mijn huis opruimen. Ik kan tot op zekere hoogte met geld omgaan. Ik weet hoe men een lening afsluit. Ik kan een telefoonaansluiting aanvragen. Ik kan klagen en zeuren bij bedrijven die vervelend zijn. Ik weet hoe ik op tijd moet opstaan (dat dat niet altijd lukt is tot daar aan toe) Ik heb dat geleerd in de jaren dat ik, noodgedwongen al erg jong, op eigen benen werd gegooid. Ik moest alles zelf doen en deed dat ook. En ik kan er absoluut niet tegen als mensen, meestal wat men noemt 'volwassenen', gaan beweren dat dat niet zo is.

Maar verder zijn ze best lief hoor. En we kregen allerlei leuke kerstspulletjes mee.