dinsdag, augustus 19, 2003

OWee

Kent u het begrip OWee? Ik heb geen idee of er in meer steden zoiets bestaat dus ik zal het uitleggen. OWEE staat voor OntvangstWeek. Dan 'ontvangen' de studentenverenigingen en de Technische Universiteit in Delft hun nieuwe studentjes. Ik ben lid van OJV (Open Jongeren Vereniging) de Koornbeurs in Delft. En ook al zijn wij dan geen studentenvereniging, we doen wel mee aan de OWee.

En dus doe ook ik mee aan de OWee. Ik trek een strak wit t-shirtje aan met het logo van de vereniging erop en op de achterkant de slogan van dit jaar ('strak zonder pak'), ik leid lieve eerstejaars rond en geef taples (ja je mag een biertje proberen te tappen, nee je kan het glas beter zo en zo houden, nee de druk is hier hoger omdar de biertank boven staat en de bar in de kelder is, ja je mag het biertje ook meenemen en opdrinken, nee je mag er niet nog een tappen, nu mag de rest van de groep...), bedien mensen van achter onze geweldige kelder dan wel zolderbar, vertel de vaste klanten dat de OWee en daarmee de drukte echt maar een week duurt en wring mezelf tussen een stroom mensen door om toch nog wat te kunnen eten.

En dan is er cabaret en dan is er verdorie niet eens plek voor mij, toch zo hardwerkende OWee medewerker...

En ik bedenk me dat ik er mee op moet houden, thuis voor de TV moet gaan zitten, iets geheel anders moet gaan doen. Dat bedenk ik me ieder jaar en ieder jaar eindig ik weer ergens achter een bar of een standje. Ik doe iets fundamenteel niet goed.