donderdag, oktober 16, 2003

Als de kat van huis is...

Ik heb drie katten, en een achterdeur naar de tuin. Al sinds lang lang lange tijd wilde ik een katteluikje. Van de zomer was het eindelijk zover en bouwde mijn vriendje in de deur het begeerde luikje. Mijn twee oudste katten (Myrana en Driagone) vonden het een raar, eng ding. De jongste vond het boeiend maar snapte het niet. Het magneetje maakte het deurtje zwaar en ze zaten nog steeds voor het raam te miauwen als ze erin wilden. Dus sloopte ik het magneetje eruit. Mijn lieve nieuwe jonge katje wat ik net een maand of twee had vond het geweldig en liep in en uit. kwam alleen maar htuis om te eten en te slapen. Natuurlijk als het regende zat hij nog steeds voor het dichtsbijzijnde raam want omlopen was dan echt te ver, maar wat gaf het. De jongste (Spot) is nu al ruim twee maanden vermist. Ik hang briefjes op en meld hem aan bij Amivedi, het vermiste huisdieren punt. Hij blijkt niet aangereden of dood en niet gevonden. Wij wachten af.

Het rare is: sinds Spot weg is hebben alle buurtkatten het luikje ontdekt. En heb ik minstens een half uur per dag minstens een van de buurkatten op bezoek. Ik snap het niet. Die hebben toch ook een huis? En waarom komen zij hier wel en mijn geliefd Spotje niet...?