woensdag, november 26, 2003

Ik besta niet.

Men neme: een wanadoo free abonnement.
Men hebbe dan: een inbelverbinding om in te bellen met je telefoon. Internet, duur, maar makkelijk. Ook krijg je daar, geheel gratis en voor niets, een e-mail adres bij.
Men hebbe dan: (na een jaar of twee) veel spam.
Men neme: een wanadoo adsl lite abonnement.
Men hebbe dan: een mooie altijd aanstaande internetverbinding, nog duurder, maar ook leuker. En ook daar krijg je, wederom geheel gratis, een e-mail adres bij.
Men neme: een abonnement op een forwarding service voor de mail. Wel zo handig, want het gekozen mailadres mocht niet van wanadoo en eenvoud is een groot goed.
Men hebbe dan: nog meer spam.

Dus dacht ik slim te zijn door het adres waarnaar ge-forward werd te veranderen in het mail adres van mijn adsl account. Zelden gebruikt, dus vast minder spam.

Dat schijnt van MS Outlook in het geheel niet te mogen. Hij haalt berichten op, maar je ziet ze niet. Hij maakt een account aan maar haalt geen berichten op. Ik hernoem de account, wijzig en dubbelcheck alle instellingen. Geen mail.
Volgens Outlook besta ik niet.
Controle bij wanadoo webmail leert dat ik ook daar niet besta. Dat ik al een maandje of zes via datzelfde mailadres inbel en een mooie adsl verbinding heb schijnt niet te tellen.

Ik heb nu twee keuzes:
1. Ik ga heel boos worden op wanadoo en eis duidelijkheid en opheldering en een actieve account.
2. Ik doe helemaal niets en leer leven met de spam op mijn oude account.

Mezelf kennende word dat dus het laatste, ik ben niet zo actief.
Jammer.

Technisch gezien bestaat de mogelijkheid ook dat ik iets heel erg fout heb gedaan maar ik ben zo'n geweldige egotripper dat we daar gewoon niet vanuit gaan natuurlijk.