vrijdag, oktober 31, 2003

In het boek.

Gisteren. Ik werd lid van de bieb. Eindelijk weer. Met een mooie kortingspas wandel ik met tien boeken de deur uit. Ik ben afschuwelijk vroeg op de vereniging en bedacht me dat ik daar best op zolder een boek kon gaan lezen. Dus ik nestel me tegen de verwarming aan, in een heerlijke bank, met pakweg een liter of vijf aan thee. Ik hoef pas om zes uur open, dus ik heb nog drie heerlijke uren met mijn boek en de thee.

Als ik na een uur of wat ruw verstoord word door vriend M., die ook ergens op diezelfde zolder achter een pc blijkt te werken, schrik ik op uit de wereld van Marianne in 'Gek ben je zelf'.

- He ty, hoe gaat ie?

- 'Wattezr? Ja hoor,het gaat wel. Ze zijn alleen een beetje in de war. Want Joop heeft zelfmoord gepleegd.'

- ....


Ik geloof niet dat ie me helemaal begreep.